Charakteristika školního období – psychologie a komunikace

 

   Otázka: Charakteristika školního období

   Předmět: Psychologie a komunikace

   Přidal(a): Marek Braun

 

Mladší školní věk ­

  • 6­-12let ­
  • vstup do školy (nastupují povinnosti,mění se režim,kolektiv)
  • ­rozvíjí se psychicky a fyzicky

 

Tělesný vývoj

  • ­6-­7 let období 1 vytáhnutí ­
  • 6 rok mění se chrup
  • ­musí mít zádové svaly aby unesl tašku
  • ­dochází k osifikaci kostí důležité pro hrubou a jemnou motoriku
  • ­hodně pohyblivé,sportovní hry-­rozvoj

 

Rozvoj citů a socializace

  • City – ­je to klidné vyrovnané období ­
  • dítě musí mít klidný domov
  • ­potřeba lásky,bezpečí a jistoty
  • ­většinou kladné city,záporné málo
  • ­city se zdržují(spolužáci by se smáli kdyby viděli maminka+pusa)

 

Socializace

  • dítě vyrůstá do nových sociálních vztahů ­
  • vzniká velký cit k paní učitelce ­ta je také středem pozornosti ­
  • každý jede sám za sebe ­
  • důležité jsou vztahy mezi spolužáky ­
  • 1. známky šikany

 

Rozvoj poznávacích procesů

Vnímání

  • upřesňuje se,objeví se problémy s trváním času,objevuje se pozorování

Paměť

  • mechanická (násobilka)

Pozornost

  • 20­-30 minut(musí být zajímavá výuka)

Fantazie ­

  • díky reálnému vnímání ubývá

Myšlení ­

  • abstraktní,užívá pojmy(knihy!)

 

Období puberty ­

  • 12­-16 let ­
  • období 2 vytáhlosti,mění se proporce
  • ­rozvíjí se pohlavní dospívání (spouští se činnost hormonů) ­
  • primární a sekundární pohlavní znaky(ukládání tuku,zaoblování,mužská postava,mutace) ­
  • pomalý psychický vývoj díky nedostatku životních zkušeností

 

Rozvoj poznávacích procesů

  • City­ – živé a bouřlivé,střídají se,velká citová labilita,velmi zranitelní
  • ­vše berou jako útok na svoji osobu ­
  • hledání sama sebe­uzavření ­
  • období hádek s rodiči ­nutnost lásky a bezpečí v domově ­
    • pokud to dítě nemá doma lásku tak ji hledá někde jinde­ – často útěky ­
  • neobejdou se bez vrstevníků a partnerů
  • ­ztrácí autoritu rodičů vzhlíží k vrstevníkům ­
  • odpoutání od rodiny!
  • 1.lásky,zamilovanost

 

Socializace

  • ­dítě se snaží být dospělé a odpoutat se od rodičů ­
  • aplikují různé metody aby dokázali že jsou dospělí,padá autorita rodičů

 

Problémy puberty ­

  • anorexie ­
  • asociální chování ­
  • závislost

 

Rozvoj poznávacích procesů ­

  • rozvíjí se všechny poznávací procesy,po kvalitní stránce – ­rozvoj logického myšlení
  • ­poruchy koncentrace bdělé snění­ – tvorba svého života ­
  • maximální uzavření ­
  • odpoutání se od reality

 

Rozvoj sebeuvědomění

  • Sebeuvědomění – ­podmíněné věnování pozornosti vlastnímu duševnímu životu ­
  • vede k vytvoření představy o sobě (svých schopnostech,vzhledu ­
  • o způsobu jak člověk sám vnímá a prožívá své okolí

 

Rozvoj zájmu – zajímá se o otázky:

1) psychika spojena s vlastní osobností

2) související o osoby jiného pohlaví

3) související s volbou povolání

4) s osvojením si kulturních hodnot

5) souvisejícím společenským životem






—————————————————————————

 Stáhnout práci v PDF  Upozornit na chybu

 Učebnice k maturitě  Maturitní kurzy

 Učebnice k VŠ přijímačkám  Kurzy na přijímačky

—————————————————————————

Další podobné materiály na webu: